Over de vereniging

1. De E.V.v.V. is gevestigd in Almere en heeft per 1-9-2022 49 leden,
    waarvan 2 jeugdleden. Leden van Verdienste zijn Edwin Mous en Piet Stigter.
    Erelid is Henk van de Berkt (†)
  2. De vereniging  is aangesloten bij  de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers
    (NBvV) onder nummer A39.
  3. Onze doelstelling is het bevorderen van de vogelstand in de ruimste zin van het
    woord. Het kweken van alle soorten vogels, met inachtneming van de wettelijke bepalingen.
  4. Op de ledenbijeenkomsten worden ervaringen uitgewisseld over het kweken, de verzorging, voeding etc. van onze gevleugelde vrienden.
  5. De leden kweken onder meer de volgende soorten vogels: kleurkanaries, postuurkanaries, zangkanaries, exoten van zaadeters tot en met vruchten- en insecteneters, grasparkieten, grote parkieten, duiven en kwartels.
  6. Tijdens onze jaarlijkse vogelshow van 2023 waren er 700 vogels in allerlei kleuren
    en soorten te zien.
  7. De contributie voor 2024 bedraagt:
    Voor A-leden                € 52,00 per jaar (inclusief lid NBvV)
    Voor B-leden                € 26,00 per jaar
    Voor jeugdleden           € 26,00 per jaar (inclusief lid NBvV)
    Voor jeugd B-leden       € 13,00 per jaar
  8. Als bondslid krijgt men een eigen kweeknummer, de mogelijkheid om ringen te bestellen en het rijk geïllustreerde en kleurrijke vogel/natuur ­maandblad “Onze Vogels” van de NBvV.
  9. Ook al hebt u maar één vogeltje als huisdier, lid worden van een vereniging is altijd aan te bevelen omdat ook dit diertje de juiste voeding en verzorging nodig heeft. Uiteraard staan onze leden altijd met raad en daad voor u klaar.
  10. Regelmatig nemen wij deel aan diverse activiteiten in de regio.