Ringen bestellen

Leden van de Eerste Vereniging van Vogelvrienden te Almere bestellen hun ringen via de ringencommissaris:

Henk v.d. Brug
hjvdbrug28@hotmail.com

Bestelformulieren

U kunt de onderstaande bestelformulieren downloaden door erop te klikken:

U kunt ook de Excel formulieren van onze vereniging openen, invullen en rechtstreeks naar de ringen commissaris sturen.

Het ringenbestelformulier kan per email verzonden worden aan de ringencommissaris; Heeft u geen email, dan het formulier inleveren tijdens een ledencontactavond; Het totaalbedrag van de bestelling overmaken op rekening NL05 INGB 0005339101 ten name van de Eerste Vereniging van Vogelvrienden onder vermelding van “ringenbestelling ronde ..”.

Een overzicht van voor welke datum u ringen dient te bestellen en wanneer ze worden uitgeleverd treft u hieronder aan:

ronde uiterste besteldatum uitlevering
1 5-5-2020 1-10-2020
2 20-9-2020 15-12-2020
3 20-01-2021 01-04-2021
4 20-03-2021 15-05-2021

Als u nu nog ringen bestelt voor het ringjaar 2020 worden deze door de Bond beschouwd als “SPOED” bestellingen en dan kost een ring 1 euro extra.

Het is heel gemakkelijk om het kweekjaar van (geringde) vogels te herkennen door middel van de kleur van de vaste NBvV-voetring. Alleen… van welk jaar was ook weer de juiste kleur?
Hieronder een geheugensteuntje:

2015: Violet